Nasz cel
F2L
Co musisz zrobić?
- Znaleźć na górnej ściance krawędź bez koloru żółtego
- Obracając górną ściankę przesunąć tą krawędź nad center z pasującym kolorem.
- Obrócić kostkę tak (trzymając kostkę żółtym do góry), by mieć tę krawędź przed sobą na ściance przedniej.
- Spojrzeć, czy krawędź chcemy wstawić w lewą czy prawą stronę.
- Wykonać jeden z poniższych algorytmów.
- Wykonać powyższe operację, aż wszystkie krawędzie drugiej warstwy będą na swoim miejscu.
Zauważ, że są to algorytmy "lustrzane". Wykonuj je powoli na kostce, starając się zrozumieć "co się dzieje".
Algorytmy
Krawędź w prawo
Krawędź w lewo
Wyciąganie krawędzi
Co jeśli krawędź jest już "schowana"?
Należy wtedy "wyciągnąć" klocek na górną ściankę - wstawiając przy pomocy jednego z powyższych algorytmów na jej miejsce krawędź inną.
Wyciąganie krawędzi